Vernieuwing als drijfveer

Eén van de drijfveren van de Rijksgebouwendienst is vernieuwen. Vanuit haar rol als huisvester van de Rijksoverheid ziet de Rijksgebouwendienst voor zichzelf hierin een voortrekkersrol. Niet alleen als het gaat om bouwen, beheren of contractvormen, maar ook in haar communicatie.

Eind 2011 is de laatste papieren uitgave van het personeelsblad Kortbestek verschenen en tegelijkertijd werd het eerste online magazine gelanceerd. Hiermee is Kortbestek het eerste magazine van de overheid dat zich online presenteert. Het blad is inhoudelijk hetzelfde gebleven, maar activeert en betrekt de lezer meer dan voorheen. In het digitale domein is het blad gemakkelijk even in te kijken, maar ook doorzoekbaar. Het doorsturen van artikelen en het geven van reacties brengen een nieuwe dimensie aan voor de lezer.

Voor de Rijksgebouwendienst biedt de digitale publicatiewijze daarnaast grote voordelen in de productie. Via een aanvullende tool, speciaal ontwikkeld voor digitale periodieken, kunnen de eigen vaste redacteur en vormgever op eenvoudige wijze de uitgaven van de online versie van personeelsblad produceren.

Meteen meegenomen in de nieuwe opzet is het jaarbericht, dat voortaan het gedrukte jaarverslag vervangt. Gepubliceerd met de zelfde tool en online in te zien voor iedereen.

Total Public heeft gezorgd voor de techniek van Kortbestek en jaarbericht van de RGD. De publicaties worden gebouwd via i-Base, het online communicatiemanagement-systeem van Total Public.

Contact: 
Wilt u meer weten over dit project, neem dan contact met ons op 

Elisabeth Kroon

Adviseur
+31 6 307 235 79

Edwin van Praet

Creative director
+31 6 407 790 16